Шкільний бібліотечно-інформаційний центр: теоретичний аспект.
Невід’ємною частиною освітнього процесу є бібліотека навчального закладу.
Шкільна бібліотека – структурний підрозділ школи, культурний просвітницький і науково-допоміжний соціальний інститут, що забезпечує акумуляцію і загальнодоступність документально-інформаційних ресурсів, які містять і зберігають знання, накопичені в процесі розвитку людства. Сучасна шкільна бібліотека – інформаційний, автоматизований центр, який обслуговує потреби користувачів у локальному і віддаленому режимі з використанням нових інформаційних технологій.
ШБІЦ – це структурний підрозділ, що включає фонд книг, різноманітні інформаційні технічні засоби, має в наявності педагогічно зумовлений комплекс обладнання і меблів, читальний зал із робочими зонами, в яких створені умови для індивідуальної роботи та розвитку навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищення професійного рівня вчителів.
Структура ШБІЦ включає: бібліотеку з читальним залом, комп’ютерний зал з колекцією CD-енциклопедій; фоновідеотеку із засобами індивідуального прослуховування; єдину систему каталогів; службу технічної підтримки; локальну мережу з можливістю підключення Інтернет по виділеній лінії; доступ до каталогу медіаресурсів, який можливий з будь-якого комп’ютера в
школі.
Створення ШБІЦ – ядра шкільної інформаційної служби, справа не одного року, що потребує певних матеріальних затрат, творчості всього педагогічного колективу школи і найголовніше – цей процес іде паралельно з розвитком єдиного інформаційного простору в самій школі.
Продовжується робота по створенню шкільного бібліотечно-інформаційного центру, а саме:
- постійне оновлення читального залу;
- поповнення медіатеки;
- накопичення інформаційно-методичних матеріалів.